Cele mai tari tendinte in comertul electronic B2B in 2022
Cele mai tari tendinte in comertul electronic B2B in 2022

Cele mai tari tendințe în comerțul electronic B2B în 2022

Cele mai tari tendințe în comerțul electronic B2B în 2022

În ultimii doi ani, am asistat la o creștere exponențială a vânzărilor de comerț electronic B2C , iar industria B2B a urmat îndeaproape această tendință. Nu numai că piața B2B își crește rapid prezența online, dar o face și bazându-se pe unele dintre cele mai încercate și adevărate strategii de comerț electronic B2C.

Cercetările noastre au arătat că, în ciuda mediului de afaceri incert, companiile B2B se așteaptă la o creștere a vânzărilor online cu peste 25% în 2022. Pandemia COVID-19 a zguduit lumea la scară globală creând dificultăți pentru unele afaceri online și oportunități pentru alții. Pe măsură ce multe magazine fizice au fost închise, companiile B2B se străduiesc să-și revizuiască mesajele de marketing, pregătindu-se pentru o creștere a vânzărilor online.

În articolul de astăzi, vom analiza modul în care liderii comerțului electronic B2B încorporează strategiile de marketing și tehnologice în planul lor de digitalizare. Vom prezenta cele mai populare tendințe de comerț electronic B2B în 2022 și strategii care vor modela piața B2B într-un efort de a oferi clienților o experiență perfectă.

Experiență omnicanal

Unul dintre cei mai vechi vânzători condiționat este cel care spune că clientul are întotdeauna dreptate. Pe piața digitală actuală, experiența clienților este crucială pentru companiile B2B, deoarece oamenii au acces la informații nesfârșite și sunt înconjurați de multe opțiuni de cumpărături online, precum și offline. Vânzarea omnicanal necesită o prezență puternică a mărcii fizice și digitale. Indiferent dacă un client interacționează cu o marcă pe magazinul online, platforma socială sau magazinul fizic, experiența de cumpărături trebuie să rămână neschimbată. Atragerea și implicarea clienților pe mai multe dispozitive și canale este un joc extrem de competitiv. Aproximativ 82,2% dintre companiile B2B caută să facă omnicanalul o parte integrantă a strategiei lor de afaceri, pentru a oferi consecvență utilizatorilor lor în toate punctele de contact. Acest efort este de a se asigura că clientul poate naviga liber pe site și pe alte canale fără a pierde contextul atunci când plănuiește să facă o achiziție. Există trei întrebări cruciale la care proprietarii de afaceri trebuie să răspundă atunci când decid ce canale să fie active:

  • Unde sunt cei mai activi clienții noștri?
  • Unde se așteaptă să ne găsească clienții noștri?
  • Care sunt canalele în care putem oferi cea mai mare valoare?

Găsirea unui răspuns comun la aceste trei întrebări echivalează cu găsirea canalelor care aduc cele mai multe profituri. Reducerea decalajului dintre online și offline este esențială pentru a oferi clienților o experiență de cumpărături complet integrată.

Analiza datelor

Am menționat deja importanța unei experiențe excelente pentru clienți pe piața de comerț electronic. Acesta este motivul pentru care una dintre cele mai importante tendințe de comerț electronic B2B în 2022 este analiza datelor, deoarece aceasta s-a dovedit a fi printre cele mai esențiale instrumente pentru a crește creșterea pieței, îmbunătățind în același timp experiența clienților. Integrarea cu succes a analizei clienților în campaniile de afaceri oferă companiilor B2B cea mai bună șansă de a oferi personalizare la o scară mai mare, ajustand neobosit în timp real toate aspectele canalului de vânzări pentru fiecare public de clienți sau persoană. Cel mai bun mod de a menține clienții implicați este să trimiteți recomandări de produse vizate. Cu toate acestea, pentru a face recomandări specifice, este esențial să se integreze datele de achiziție în timp real ale clienților cu datele lor istorice de achiziție.

Managementul lanțului de aprovizionare digital

Focarul de coronavirus a avut un impact negativ imens asupra lanțurilor globale de aprovizionare. A lăsat expuse majoritatea companiilor. În special cei ale căror lanțuri de aprovizionare depind de țări străine pentru a-și satisface nevoile de produse finite. Deși într-un mod greu, se pare că lecția a fost învățată, deoarece peste 60% dintre companiile de comerț electronic B2B pe care le-am chestionat au ca obiectiv principal reducerea dependenței de anumite țări și creșterea capacității centrelor lor existente.

Având în vedere că aproape 80% dintre companii se confruntă cu eșecuri semnificative din cauza impactului COVID-19 asupra lanțurilor lor de aprovizionare, proprietarii de afaceri trebuie să se concentreze pe convergerea capacităților lor fundamentale ale lanțului de aprovizionare cu strategiile digitale de tendințe, dacă doresc să rămână competitivi. Construirea unui cadru solid pentru lanțul de aprovizionare digital, capabil să gestioneze diferite provocări, cum ar fi gestionarea stocurilor și oferirea unei experiențe personalizate pentru clienți, este de cea mai mare importanță.

Investiție în platforma de comerț electronic

De la magazine fizice la platforme online, clienții se așteaptă la un nivel îmbunătățit de experiență, indiferent de locul în care cumpără. Nerespectarea așteptărilor cumpărătorilor poate duce în cele din urmă la o pierdere a loialității clienților. Pe măsură ce cumpărătorii trec prin pâlnia dvs. de vânzări, ei interacționează cu multe părți ale organizației dvs. care poartă voce similară a mărcii. Aproximativ 80% dintre companiile B2B pe care le-am chestionat și-au exprimat interesul de a investi într-o platformă de comerț electronic ca mijloc de a oferi o experiență de cumpărături unificată pentru potențialii lor clienți.

Aplicații web progresive (PWA)

Spre deosebire de aplicațiile mobile care sunt create pentru un anumit sistem de operare, PWA-urile sunt livrate prin web și proiectate să funcționeze pe toate dispozitivele mobile și sistemele de operare. Acest lucru face viața mult mai ușoară atât pentru companii, cât și pentru clienți. În loc să dezvolte și să întrețină multe aplicații, companiile trebuie să creeze și să mențină doar o singură aplicație generică. Pe de altă parte, nu este nevoie ca clienții să răsfoiască magazinul de aplicații în căutarea aplicației dvs., deoarece acum le este livrată. De asemenea, aplicațiile web progresive oferă de obicei performanțe mai bune și capabilități offline.

Vânzările de comerț electronic mobil vor reprezenta 73% din toate vânzările de comerț electronic din întreaga lume anul trecut . Acest lucru arată doar că eforturile tale de marketing nu sunt suficiente. Este obligatoriu să oferi clienților tăi aceeași experiență de imersare pe toate dispozitivele, iar cea mai bună modalitate de a face acest lucru este să optezi pentru comerțul electronic construit cu tehnologia PWA.

Experiență personalizată a clienților

Deși segmentarea clienților dvs. după date demografice este o idee bună, aceasta nu aduce un nivel semnificativ de personalizare ridicat. Pentru a ridica personalizarea la nivelul următor, trebuie să cercetezi atributele comportamentale și atitudinile clienților tăi. Aflați când, unde și de ce clienții dvs. cumpără vă va ajuta să oferiți experiențe de la capăt la capăt personalizate și perfecte. Cercetarea noastră arată că peste 75% dintre companii consideră că personalizarea experienței clienților este cea mai mare provocare cu care se confruntă în efortul de a conduce vânzările online.

Construirea acelor momente discrete cu clienții tăi este cheia pentru a le spori loialitatea. Asigurați-vă că urmăriți loialitatea clienților și măsurați Return on Experience (ROX), astfel încât să puteți ști întotdeauna dacă eforturile dvs. produc sau nu efectul dorit.

Gânduri finale

Pe măsură ce încheiem acest articol, experții în marketing digital de la SEO Marketing Solutions pot încerca și rezuma toate cele mai tari tendințe de comerț electronic B2B din 2022 într-o singură parolă – oferind o experiență orchestrată la viteza fulgerului pentru clienți. Piața de astăzi este orientată spre experiența clienților. Feedback-urile și recenziile au depășit cu mult un simplu chat de la răcitorul de apă. Acum sunt la doar un clic distanță pentru ca toată lumea să le vadă și a avea unul sau chiar mai mulți clienți nemulțumiți poate avea cu siguranță un efect negativ asupra afacerii dvs. Clienții sunt împuterniciți mai mult ca niciodată și solicită o călătorie personalizată și captivantă. Companiile care doresc și sunt capabile să ofere acest tip de experiență clienților lor vor prospera. Alții? Ei bine… Nu atât de mult.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți clic pe stele pentru evaluare!

Rata medie / 5. Voturi:

Niciun vot până acum, evaluează pagina !