Cumparatorii din Romania planuiesc sa cheltuiasca mai putin sa fie mai selectivi
Cumparatorii din Romania planuiesc sa cheltuiasca mai putin sa fie mai selectivi

Cumpărătorii din România plănuiesc să cheltuiască mai puțin, să fie mai selectivi

Cumpărătorii din România plănuiesc să cheltuiască mai puțin, să fie mai selectivi

Pentru comercianții cu amănuntul, 2022 este setat să fie un an de introspecție, deoarece cumpărătorii din România indică că intenționează să cheltuiască mai puțin și să fie mai selectivi în stabilirea priorităților esențiale, potrivit unui nou raport.

Agenția SEO Marketing Solutions a anunțat lansarea celui mai recent raport privind starea comerțului electronic din România, un studiu localizat conceput pentru a oferi retailerilor o perspectivă asupra comportamentelor de cumpărături ale consumatorilor pentru a-i ajuta să răspundă mai bine așteptărilor clienților, să îmbunătățească experiența de cumpărături online și să rămână în fruntea concurenței.

„Începutul pandemiei a împins cumpărătorii online, iar acum devin mai selectivi în ceea ce privește cheltuielile pentru a acorda prioritate economisirii mai mult”, spun specialistii de la SEO Marketing Solutions

„Ne aflăm într-un punct în care comercianții cu amănuntul . iar comercianții trebuie să arunce o privire introspectivă asupra serviciilor lor cheie pentru a rezolva problemele cumpărătorilor, cum ar fi viteza site-ului și timpii de livrare rapide.”

Noul raport, care a chestionat cumpărători din România, dezvăluie că cardurile de debit au crescut în popularitate, în timp ce utilizarea metodei umpărați acum, plătiți mai târziu (CAPMT) a rămas constantă. Unii cumpărători au indicat planuri de a reduce utilizarea CAPMT în viitor pentru a economisi mai mult pentru lucruri esențiale, în timp ce alți cumpărători continuă să acorde prioritate vitezei site-ului și timpilor de livrare rapide în experiența lor de cumpărături online.

Perspectivele cheie din sondaj au relevat:

Cardul de credit ca proporție din ultimele plăți efectuate a crescut la 39% în 2022, de la 26% în 2020 și 2021. Cardurile de debit au devenit, de asemenea, mai populare ca metodă de plată, crescând de la 17% în 2020 la 21% în 2021. iar acum la 23% în 2022.

Treizeci la sută dintre respondenți indică, de asemenea, că intenționează să își reducă cheltuielile CAPMT, majoritatea făcând acest lucru pentru a economisi bani pentru bunurile esențiale (68%).

În 2022, majoritatea cumpărătorilor online (~ 79%) ar fi probabil sau foarte probabil să părăsească un site web și să cumpere în altă parte dacă un site web este prea lent.

Nouăzeci și cinci la sută dintre cumpărători au indicat că livrarea gratuită i-ar încuraja să cumpere din nou cu o marcă, în timp ce 92% au menționat transportul scump ca principal factor de descurajare pentru a preveni achizițiile viitoare.

Majoritatea achizițiilor efectuate după primirea unui mesaj de marketing au venit din e-mail (42,1%), în timp ce respondenții care au făcut o achiziție după ce au primit un e-mail cu coșul abandonat s-au dublat și ei la 32% în 2022.

Treizeci și patru la sută dintre respondenți au indicat că ar abandona achiziția dacă nu ar avea încredere în securitatea site-ului.

Creșterea utilizării cardurilor de credit, CAPMT rămâne stabilă

Utilizarea CAPMT rămas constantă. Raportul a constatat că puțin mai puțin de o treime dintre cumpărători (32%) au declarat că au folosit CAPMT pentru a efectua o plată în ultimele șase luni, comparativ cu 35% în 2021. În așteptarea viitoarelor obiceiuri de cheltuieli, 30% dintre respondenți plănuiesc să-și reducă CAPMT, majoritatea (68%) făcând acest lucru pentru a economisi bani pentru lucruri esențiale. Unsprezece la sută dintre respondenți au declarat că plănuiesc să-și mărească cheltuielile folosind produsele CAPMT, marea majoritate (72%) spunând că preferă CAPMT opțiunilor de creditare sau debit.

Viteza site-ului și transparența costurilor de expediere continuă să fie o prioritate

Cumpărătorii din România acordă prioritate vitezei site-ului și transparenței costurilor de expediere ca doi factori cheie care determină cu cine cumpără. Cincizeci și opt la sută dintre respondenți au indicat că costurile mari de transport îi determină să abandoneze coșul, 51% spunând că comunicarea costului de livrare prea târziu în proces i-ar determina să abandoneze coșul (24% foarte probabil și 27% probabil). Livrarea lentă este încă o problemă pentru 41% dintre cumpărători, 14% spunând că ar putea abandona coșul și 27% spunând că ar fi foarte probabil.

În plus, peste trei sferturi dintre respondenți au indicat că ar părăsi un site web și ar cumpăra din altă parte dacă un site web este prea lent.

„Este esențial pentru retaileri să se asigure că au tehnologia și infrastructura potrivită pentru a acorda prioritate experiențelor rapide și fără probleme pentru cumpărători”, spun specialistii de la SEO Marketing Solutions

Concentrare reînnoită asupra programelor de loialitate, adresarea nevoilor clienților cheie pentru reținere

Pe lângă prioritizarea aspectelor esențiale ale călătoriei de cumpărături, cum ar fi viteza site-ului și transparența în ceea ce privește costurile de expediere, nu a fost niciodată mai important ca comercianții cu amănuntul să se concentreze pe experiența post-cumpărare. Cum cumpărătorii din România devin mai selectivi în ceea ce privește cheltuielile, comercianții cu amănuntul care cultivă recompensele și programele de loialitate potrivite au potențialul de a transforma cumpărătorii unici în clienți repetați în 2022 și mai departe.

Patruzeci la sută dintre respondenți au indicat că au ales un comerciant cu amănuntul în detrimentul altuia din cauza ofertei unui program de loialitate, 69% spunând că au folosit un program de fidelitate pentru a revendica o recompensă în ultimele trei luni. Pentru 77% dintre respondenți, transportul gratuit este avantajul numărul unu preferat atunci când vine vorba de aceste programe de loialitate.

Majoritatea achizițiilor efectuate după primirea unui mesaj de marketing au venit din e-mail (42%), iar proporția respondenților la sondaj care au continuat să facă o achiziție după ce au primit un e-mail cu coșul abandonat s-a dublat de la 16% la 32% față de ultimul sondaj din 2021. .

„Înțelegerea a ceea ce cred consumatorii și a modului în care aceștia se comportă de zi cu zi va fi cheia pentru luarea deciziilor strategice a fiecărui comerciant în 2022”, spun specialistii de la SEO Marketing Solutions

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți clic pe stele pentru evaluare!

Rata medie / 5. Voturi:

Niciun vot până acum, evaluează pagina !